۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

اشکال علمی از این بالاتر وقتی میگوید ابتدا زمین و موجودات راآفریدیم سپس به خلق آسمانها روی آوردیم؟؟



اشکال علمی از این بالاتر وقتی میگوید ابتدا زمین و موجودات راآفریدیم سپس به خلق آسمانها روی آوردیم؟؟؟؟؟؟؟


سوره بقره آیه 29


هُوَ الَّذي خَلَقَ لَکُمْ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً ثُمَّ اسْتَوى إِلَى السَّماءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَماواتٍ وَ هُوَ بِکُلِّ شَيْءٍ عَليمٌ

ترجمه:

» آیت الله مشکینی
اوست که آنچه در این زمین است همه را برای شما آفرید ، سپس به ( آفرینش ) آسمان پرداخت پس آنها را به صورت هفت آسمان ( مطابق حکمت و خالی از نقص در خلقت ) مرتب و منظم ساخت ، و او به همه چیز داناست.

» آیت الله مکارم شیرازی
او خدایی است که همه آنچه را ( از نعمتها ) در زمین وجود دارد ، برای شما آفرید سپس به آسمان پرداخت و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود و او به هر چیز آگاه است.

» آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
او است که هر چه در زمین هست یکسره برای شما آفرید سپس باسمان پرداخت و هفت آسمان بپا ساخت و بهمه چیز دانا است

1) احمدی فقیه : اصلاح چند نکته ویرایشی:
او است که هر چه در زمین هست یکسره برای شما آفرید، سپس به آسمان پرداخت و هفت آسمان به پا ساخت و به همه چیز دانا است.

» استاد الهی قمشه‌ای
او خدایی است که همه موجودات زمین را برای شما خلق کرد ، و پس از آن به خلقت آسمانها نظر گماشت و هفت آسمان را بر فراز یکدیگر برافراشت و او به همه چیز داناست.

» استاد مهدی فولادوند
اوست آن کسی که آنچه در زمین است ، همه را برای شما آفرید سپس به [ آفرینش ] آسمان پرداخت ، و هفت آسمان را استوار کرد و او به هر چیزی داناست.

» جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
اوست آن که همه آنچه را در زمین است برای شما آفرید ; وانگهی به آفرینش آسمان پرداخت و آنها را برای شما به صورت هفت آسمان سامان داد ، و او به هر چیزی داناست .

» حجت الاسلام انصاریان
اوست که همه آنچه را در زمین است برای شما آفرید ، سپس آفرینش آسمان را [ که به صورت ماده ای دود مانند بود ] اراده کرد و آن را به شکل هفت آسمان [ همراه با نظامی استوار ] درست و نیکو قرار داد و او [ به قوانین و محاسباتِ ] همه چیز داناست.



انفجار بزرگ ( big bang )

جهان فعلی ما از ذره بسیار کوچک تر از کوچک‌ترین ذرات بنیادی بوجود آمد.، و به این حالت تکینگی گویند. در واقع بر طبق این نظریه، از این تکینگی جهان منفجر شد و از این ذره همهٔ ذرات بنیادی به وجود آمدند و شروع کردند از مرکز آن دور شدن، که میلیاردها کهکشان و از جمله کهکشان راه شیری به وجود آمدند.

این انفجار باعث انبساط جهان به صورت بادکنکی می‌شود. البته نیروی دیگری که در این انبساط و کند شدن سرعت انبساط ان تأثیر دارد نیروی جاذبه‌است و خمیدگی‌های فضا زمان نسبیتی و در این صورت سه حالت متصور است:

انبساط دائم
رسیدن به یک حالت ثابت و پایدار
انقباض بعد از انبساط
پژوهش‌های انجام شده در سالهای پیش نشان می‌دهد که جهان افزون بر آنکه در حال بزرگ شدن است، این انبساط دارای شتاب نیز است. یعنی همچنان که کهکشانها در حال دور شدن از یکدیگر هستند، افزون بر تندی سرعت، دارای شتاب نیز هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر