۱۳۹۱ اسفند ۱۳, یکشنبه

این آیه اوج کلامی است که مشکل داره!!!



سوره البقرة
.
.
.
این آیه اوج کلامی است که مشکل داره!!!

و [نيز به يادآريد] هنگامى را كه گفتيم بدين روستا درآييد و از [نعمتهاى] آن هر گونه خواستيد فراوان بخوريد و سجدهكنان از در [بزرگ] درآييد و بگوييد [خداوندا] گناهان ما را بريز تا خطاهاى شما را ببخشاييم و [پاداش] نيكوكاران را خواهيم افزود (۵۸)


وَإِذْ قُلْنَا ادْخُلُواْ هَذِهِ الْقَرْيَةَ فَكُلُواْ مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ رَغَدًا وَادْخُلُواْ الْبَابَ سُجَّدًا وَقُولُواْ حِطَّةٌ نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطَايَاكُمْ وَسَنَزِيدُ الْمُحْسِنِينَ ﴿۵۸﴾

قریه کجاست؟
همین اورشلیم.
الله فرمان میدهد اینها را بر میدارد و ازمصر و دریا و کوه سینا میگذرد. می آوردشان توی اورشلیم. یعنی الله فرمان داده که قوم بنی اسرائیل بیایند توی اورشلیم زندگی کنند. اما ناگهان دیده میشود که گروهی به نام مسلمان، می آیند و به اصطلاح قزیه را بر عکس میکنند، می گویند نباید باشد. یعنی ما اسرائیلی ها رو میریزیم تو دریا. اسرائیل نابود باید گردد. بابا خدای تو گفته. اذ یادآور شد، هنگامی که قلنا گفتیم ادخلوا داخل شوید هذه القریة این شهر منظورش همین بیت المقدس به قول تازی ها و اورشلیم به زبان یهود است. فکولوا منها حیث شئتم یعنی الله این اورشلیم را بعد از درگیری های با موسی و بعد از عبور از نحر و بعد از گذشتن از سینا و بعد از همه این در گیری ها، الله این اورشلیم رو مناسب یهود دیده. و به یهودیان می‌بخشد.

حالا چرا عربهای مسلمان می خواهند بگیرنش؟؟؟

لطفا یک نفر در مورد این موضوع توضیح دهد...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر