۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

زن حضرت محمد (عایشه)






زن حضرت محمد (عایشه)

عایشه از زنان حضرت محمد، دختر ابوبکر صدیق که حضرت محمد پیش از هجرت به مدینه عایشه را عقد کرد ، انوقت عایشه 7 ساله بود پس از هجرت به مدینه در ماه شوال حضرت محمد با عایشه زفاف کرد،عایشه آنوقت 9 ساله بود و چون حضرت محمد درگذشت عایشه 18 ساله بود. (تاریخ طبری . جلد 4 . صفحه 1292)

به نقل از صحیح بخاری، عایشه در سن شش سالگی به پیشنهاد محمد به ازدواج وی در آمد.
حضرت محمد از ابوبکر ازدواج با عایشه را تقاضا کرد. ابوبکر گفت «اما من برادر تو هستم». حضرت محمد گفت «من و تو در دین الله و کتابش برادر هستیم اما عایشه بر من حلال است .»
هنگامی که عایشه می‌ بایست به خانه محمد می‌ رفت مشغول تاب‌ بازی بود و عروسک ‌هایش همراهش بود و در سالهای اول ازدواج با همسن و سالانش حتی در حضور حضرت محمد مشغول بازی می بود هنگامی که محمد (در ۶۳ سالگی) درگذشت، عایشه تنها هیجده سال سن داشت.

از عایشه نقل شده‌ است:

حضرت محمد به من گفت «تو دوبار قبل از اینکه من با تو ازدواج کنم در رویاهای من ظهور کرده بودی. من فرشته‌ ای را دیدم که ترا در تکه‌ ای لباس ابریشمی حمل می ‌کرد، من به او گفتم، لباسش را در بیاور و اورا نگاه دار، او تو بودی. به خود گفتم اگر این از طرف الله‌ است، پس این (لخت شدن عایشه) باید واقعا اتفاق بیافتند» (صحیح بخاری ۹٫۸۷٫۱۴۰ )

از عایشه نقل شده‌ است:

وقتی حضرت محمد با من ازدواج کرد، مادرم نزد من آمد و مرا وادار کرد که به خانه حضرت محمد وارد شوم، و هیچ چیز موجب تحیر من نشد، مگر آمدن حضرت محمد به نزد من قبل از ظهر.

از عایشه نقل شده‌ است:

حضرت محمد وقتی با من ازدواج کرد که من شش یا هفت ساله بودم. وقتی ما به مدینه آمدیم، چند زن آمدند، ام رومان وقتی من در حال تاب بازی بودم پیش من آمد، مرا بردند، آماده و آرایشم کردند، بعد مرا نزد حضرت محمد بردند، و محمد وقتی من ۹ ساله بودم با من جماع کرد. او مرا جلوی در نگه داشت و من از خنده در حال ترکیدن بودم . (سنن ابو داوود ۳۱٫۴۹۱۵ و ۳۱٫۴۹۱۶ , ۳۱٫۴۹۱۷)

از عایشه نقل شده‌ است:

من در حضور حضرت محمد با عروسکهایم بازی می‌کردم و دختر بچه‌ های دیگر که دوستان من بودند نیز با من همبازی می‌ شدند. وقتی پیامبر خدا به مکان بازی من وارد می‌ شد آنها (دوستان عایشه) پنهان می‌ شدند، اما پیامبر آنها را صدا می‌ کرد تا بیایند و با من بازی کنند. (بازی با عروسک و تصاویر ممنوع است، اما برای عایشه مجاز بود زیرا در آن زمان وی هنوز دختر کوچکی بود، و هنوز به سن تکلیف نرسیده بود ) (فاتح البری جلد 13. صفحه 143)

از عایشه نقل شده‌ است:

عایشه روایت کرده‌ است که وقتی پیامبر با او ازدواج کرده وی ۷ سال داشته، و وقتی به خانه پیامبر وارد شده‌ است ۹ سال داشته ‌است، و عروسکهایش همراه عایشه بوده‌ اند، و وقتی پیامبر اسلام فوت شد، وی ۱۸ سال سن داشته ‌است. (صحیح مسلم ۸٫۳۳۱۱)

از کتابهای دیگر که سن عایشه را همین میزان دانسته اند میتوان از الطبقات کبری ، اسد الغابه ، الاصابه ، البدایه و النهایه ، سیر اعلام النبلاء ،... نام برد.

- ماجرای « افک » چه بوده است؟

در سال ۶۲۷ میلادی عایشه محمد را در سفری همراهی کرد ولی از کاروان جا ماند و کاروان بدون عایشه حرکت کرد. صبحگاهان، هنگامی که توسط مردی بنام صفوان بن معطل که عایشه را در صحرا پیدا کرده بود، به مدینه بازگردانده شد، مسلمانان شایعه کردند که عایشه به محمد خیانت کرده است . محمد که به او اعتماد داشت، پیام وحی را مبنی بر اثبات بی گناهی او دریافت کرد ( سوره نور . آیه 11 ) و تهمت زنندگان را در ملا عام تحقیر کرد. این اتفاق به ماجرای « افک » معروف شد. (تاریخ طبری . جلد 3 . صفحه 1104)

۱۳ نظر:

  1. اعراب ساختن هرگونه تمثیلی از انسان یا حیوان را بت پرستی وکفر میدانستند. عایشه چجوری جلوی پیامبر عروسک بازی میکرد؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  2. خـوب اسـت بـدانـیـد کـه اســبـاب و مـصـادیـق بـازی کـودکـانـه بـا اسـبـاب و مـصـادیـق بـت پـرســـتـی آنـزمـان دارای تـفـاوت فـاحـشــی اســت . الـبـتـه هـم ایـنـک نـیـز هـســتـنـد دخـتــر بـچـه هـایـی کـه بـا عـروســک هـای پـارچـه ای مـبـادرت بـه عـروســک بـازی مـی کــنـنــد . مـنـشــاء ادیـان ، تـصـور وجــود خـداونـد نـزد ذهـن اســت و پـیـامـبـران تـنـهـا فـرصــت طـلـبـان تـاریـخ بـوده انـد کـه در یـک مـقـطـع زمـانـی شـایـد قـدری مـنـافـع جـمـع را مـی تـوانـســـتـه تـأمـیـن کـنـد ، امـا اکــنـون عـاقـلانـه انـدیـشــه کــنـیـد .

    پاسخحذف
  3. لعنت به محمد تازی

    پاسخحذف
  4. فقط اسلام دین دروغ ظلمه محمدی که به دختر ۷ ساله رحم نکنه اخر دينشو بخون کجاست

    پاسخحذف
  5. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  6. وای به حالتون. نگران سرنوشتتونم...

    پاسخحذف
  7. حیف اون اسمی که رو تو گذاشتن

    پاسخحذف
  8. متاسفم براتون!!!!

    خدابه داتون برسه.

    پاسخحذف
  9. موندم چرا همه ب ازدواج عایشه و بیامبر گیر میدن
    حضرت فاطمه ه ک 9 سالگی ازدواج کردن؟؟؟؟؟
    2سال بزرگتر از عایشه
    جواب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ احمق ها؟؟؟؟؟



    پاسخحذف
  10. مشکل ما این است که زمان و مکان را در نظر نمیگیریم. در قرآن بارها آمده است که "ما برای هر ملتی پیامبرانی از میان خودشان و به زبان خودشان فرستادیم". دین عرب تنها برای اعراب آمده است و با نحوه زندگی و فرهنگ آنان همخوانی کامل دارد. همخوابگی با کودک همچنان در میان اعراب متداول است. چه انتظاری از فرهنگ اعراب وحشی دور از تمدن دارید؟ بجای این بپردازید به فرهنگ ملتی که در آن زنان پادشاهی میکردند، در زمانی که اعراب دختران را زنده به گور کرده و با کودکان خردسال ازدواج میکردند... ما را چه کار به فرهنگ اعراب؟

    پاسخحذف
  11. اگه شما درست میگین زندگیتون پر از عشق و امید و... اما اگه اشتباه میگین الله ببخشتون

    پاسخحذف