۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

تناقض موجود در آیات قران در باب یونس پیامبر




تناقض موجود در آیات قران در باب یونس پیامبر

بلاتکلیفی قرآن 
یونس به بیابان رسید یا نرسید؟

سوره الصافات آیه 145
فَنَبَذْنَاهُ بِالْعَرَاء وَهُوَ سَقِيمٌ ﴿۱۴۵﴾

پس او را در حالى كه ناخوش بود به زمين خشكى افكنديم (۱۴۵)

در اینجا الله گفته اورا به زمین خشکی که منظور همان بیابان هست افکندیم!!

در سوره ای دیگر گویا دوباره الله کم حواس دچار فراموشی شده ومیگوید:

سوره القلم آیه 49
لَوْلَا أَن تَدَارَكَهُ نِعْمَةٌ مِّن رَّبِّهِ لَنُبِذَ بِالْعَرَاء وَهُوَ مَذْمُومٌ ﴿۴۹﴾

اگر لطفى از جانب پروردگارش تدارك [حال] او نمىكرد قطعا نكوهش شده بر زمين خشك انداخته مىشد (۴۹)

دراینجا الله برخلاف ایه قبلی گفته که اگر نعمتش شامل حال او نبود بر زمین خشک انداخته می شد!!!! یعنی انداخته نشده !!!

این قسمت از زندگی یونس پیامبر بعد از خروج موفق وی از دهان نهنگ در بلاتکلیفی کامل بسر میبره چون آلزایمری بودن الله در اینجا دوباره عود کرده!!!!!!!!!!!!!!!


لازم بذکرهست که تمام ایات عینن و دقیقن از خود قرآن مسلمین اورده شده واینکه مسلمانان ایات خودشان را رد میکنند چون ناتوان در پاسخگوئی و توجیه هستند هیچ شکی نیست!!!

۱۸ نظر:

  1. به معنی آیات 145و146و147 سوره صافات توجه کنید: او را در حالی که بیمار بود به زمینی خشک افکندیم.و گیاه کدو براو رویاندیم.واورابه رسالت قوم صد هزار نفری بر گزیدیم.(به زمین خشک افکنده شد درحالی که به او نعمت داده شد)
    حال به معنی آیه ای که نگارنده باصطلاح عقل گرا آنرا در مغایرت با آیات فوق می داند توجه کنید:آیه 49 سوره قلم:اگر لطفی ازجانب پروردگارش شامل اونمی شد نکوهش شده به زمین خشک انداخته می شد. نگارنده عقل گرا به کلمه اگر و نکوهش شده در آیه 49 سوره قلم دقت کنید.
    خداوند درسه آیه اول می فرماید: اورا به زمین خشک افکندیم در حالی که به او نعمت دادیم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ناشناس عزیز خوده آیه میگه اگه لطفی از جانب خدا شامل حالش نمیشد به زمین خشک افکنده میشد سوره قلم
      ولی تو آیه های صافات افکنده شد هیچ بهش نعمتم داده شد یعنی لطف خدا شامل حالش شد پس چرا به زمین خشک افکنده شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      حذف
    2. درمعنی آیات دقت کنید در آیه 49 سوره قلم از اگر استفاده شده دقت کنید ((اگر)) ولی در آیات 145و146و147 سوره صافات جریانی راکه برای یونس اتفاق افتاده بیان کرده است

      حذف
  2. اینگونه یاد کردن خدا با صفات زشت آلزایمری بودن جز شک در خلقتنویسنده مثلا عقل گرا از پدری نامعلوم چیز دیگری هست؟

    پاسخحذف
  3. وقتی بخوایم مفهوم عربی رو با ترجمه کلمه به کلمه فارسی تفسیر کنیم به اشتباه میافتیم فراموش نکنیم که ما حتی به چیزی که از ذهنمون میگذره مسئولیم چه برسه به به اینکه بهش براش وبلاگ بزنیم در مورد شبهاتتم بهتر کتابهای علامه عسگری رو بخونی تا خیلی از دروغای تاریخی حتی تو منابع بزرگ مثل تاریخ طبری رو درک کنی اره داداش

    پاسخحذف
  4. ریدم به رب العالمین الرحمان الرحیم
    09122516128

    پاسخحذف
  5. فقط می تونم بگم متاسفم برات انشالله الله هدایتت کنه

    پاسخحذف
  6. با سلام...اگه نویسنده این سایت هنوز فعالیت داره اعلام کنه تا بتونیم با هم تحدی کنیم...امیدوارم بدونی تحدی چیه...

    پاسخحذف
  7. همونطور که قبلا ذکر شد ماجرای کدویی که رویید و اهوی شیر ده این معنی را منطقی میکند

    پاسخحذف
  8. رفقایی که نظر دادید دمتون گرم اگه صاحب این وبلاگ آدم درستی بود نظرات شما رو کنار حرفای خودش می گذاشت تا خواننده سایت ادله ای که باعث نقض حرفاش مشه رو هم بخونه

    پاسخحذف
  9. خب خداروشکر نویسنده انقد بیسواده هنو معنیه تناقض رو نمیدونه تناقض یعنی هم دیگه رو رد کنن یا در تضاد باشن اب گرم و خنک تناقض یا پاردوکسه دانشمند تو145 میگه ب زمین خشک افکندیم ک شما با عملم الهیت گفتی بیابان کجا نوشته بیان زمینی بیرون از اب میشه خشکی جایه دیگه هم گفته بخاطر رحمتم بود ک ب خشکی راه یافت یونس تو ک چیزی از قران نمیدونی چرا نظر میدی اسمش گذاشته خرد گرا بابات برات تفسیر کرد خشکی یعنی بیابان...معادلهای عربی بیابنعبارت‌‌اند از:
    واحه ،صحراء، قراح: زمین بی‌‌آب و گیاه،
    تیه: بیابانی که در آن راه گم می‌‌شود
    قیع: زمین پهناور و همواری که آبادی، گیاه، زراعت و درخت ندارد
    صَفْصَف: نرم و هموار، بدون گیاه، فلات
    و ساهره: زمین صاف یا خالی از گیاه و زمین بیابانی. ب من بگو از کدوم دایره المعارف عربی دانلود کردی ها؟؟؟ نمیدونی حرف نزن خو بی خرد عینه ساسان توسلی ک ی شبه دکتر شد داری چرند میگی بدون سندیت علمی ب اربابات سلام منو برسون بگو من ی دانشجویه حقوق بودم وای ب حال اینکه ی مجتهد جواب سوالایه طنزتو بده

    پاسخحذف
  10. اگر خدا بخواد شما رو هدایت میکنه. امیدوارم از هدایت شده ها باشید.

    بحث اصلا سر انداخته شدن این پیامبر به سرزمین خشک نیست چون در هر دو آیه کلمه بالعراء اومده.
    بحث اینه که اگه نعمتی از سوی پروردگارش به او نمیرسید او در سرزمین خشک نکوهیده بود (قلم ۴۹)
    او را به سرزمین خشک افکندیم در حالی که بیمار بود (صافات ۱۴۵)

    پاسخحذف
  11. بی عقل الزایمری احمق
    میگه بر زمین خشک افکندیم و به او نعمت و سرافرازی دادیم

    و در ایه دیگ میگه اگ لطف خدا شامل حالش نمیشد بر زمین خشک می افکندیم
    یعنی دیگ از نعمت و ...خبری نبود

    پاسخحذف
  12. خاک بر سر مفسدتت کنم با این چرندیات. از الله می خواهمخوا چه زودتر جزایت رو بدهد آمین.
    خدایا این گمراهان را به راه راست هدایت بفرما.

    پاسخحذف
  13. اگه آیات بعدی آیه 145 سوره الصافات رو بخونید متوجه می‌شید که خدا داستان رو شرح داده و فرموده ما او را در زمین خشک انداختیم ولی رهاش نکردیم و همونجور که در آیات اومده به او نعمت‌هایی از قبیل گیاه کدو و رسالت دادیم حالا در آیه 49 سوره قلم بیان می‌کند اگه لطف ما شامل حالش نمی‌شد ما او را در آن زمین خشک می‌انداختیم و دیگه بهش نعمت های ذکر شده رو نمی‌دایدم به بیان دیگر آن را در آن بیابان رها می‌کردیم.خیلی سعی کردم بتونم توضیح بدم ایشالله که تونسته‌باشم. البته کافیه خودتون این دو سوره رو مطالعه کنید و بی طرفانه و منصفانه نگاه کنید می‌بینید که هیچ تناقضی وجود نداره. و در ضمن این که صاحب وبلاگ فقط یک آیه رو آورده و آیات قبل و بعد رو تبیین نکرده شکر خدا نشان از ابتر بودن و ضعیف بودن مخالفان قرآن داره که اگه قوی هم بودن کاری نمی‌تونستن بکنن قرآن از خداست و قدرتی بالاتر از قدرت خدا نیست

    پاسخحذف
  14. در پاسخ باید گفت که: میان دو آیه، منافاتی وجود ندارد؛ زیرا با اندکی دقت در آیه دوم به این نکته پی خواهیم برد که پروردگار اعلام فرموده که اگر رحمت پروردگار او را فرا نمی­گرفت با حالتی نکوهیده به ساحل افکنده می­شد. بر این اساس، اگر فرض را بر آن قرار دهیم که ایشان با حالتی غیر نکوهیده به ساحل افکنده ­شد – که واقعاً نیز همین طور بود- هم آیه اول و هم آیه دوم معنای صحیح و هماهنگی خواهد داشت و می­دانیم که حتی اگر این پیامبر الهی در ابتدای بلعیده شدن توسط نهنگ، سزاوار اندکی ملامت بود،[3] اما بعد از استغفار و تسبیح او در آن حالت دشوار،[4] هنگام پایان این آزمایش سخت، دیگر نکوهشی متوجه او نبوده، بلکه رحمت پروردگار او را فرا گرفته و ایشان با آکنده‌شدن از مزایای این رحمت – که یکی از آنها روئیده شدن گیاهی در کنار او بود[5] – فصل نوینی را در زندگی خویش آغاز نمود. همان‌طور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «ما دعاى او را اجابت کردیم و از غم و اندوه نجاتش دادیم و این‌گونه مؤمنان را نجات می‏دهیم».[6]

    پاسخحذف