۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

تار عنکبوت




سوره عنکبوت

داستان كسانى كه غير از خدا دوستانى اختيار كرده اند همچون عنكبوت است كه خانهاى براى خويش ساخته و در حقيقت اگر مى دانستند سست ترين خانه ها همان خانه عنكبوت است (۴۱)

مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاء كَمَثَلِ الْعَنكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ ﴿۴۱﴾

تار عنکبوت ( تعریف علمی‌ )

تار عنکبوت از پروتئین رشته‌ای فیبروئین ساخته شده‌است. این پروتئین از آمینو اسیدهای آلانین و گلیسین، سرشار است. بیشتر رشته‌های پلی پپتیدی سازندهٔ این پروتئین، به صورت صفحات بتا آرایش یافته‌اند. این صفحات در زمینه‌ای از رشته‌های آمینو اسید به صورت صفحات آلفا جای گرفته‌اند. مارپیچ‌های آلفا با بی نظمی زیادی به هم پیچیده‌اند و همین بی نظمی باعث خاصیت کش سانی تار می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب تار عنکبوت این است که مقدار زیادی نمک و مواد ضد باکتری و ضد قارچ دارد که در برابر حملهٔ باکتری‌ها و قارچ‌ها از آن محافظت می‌کند.

مقاومت تار عنکبوت ( تعریف علمی‌ )

تار عنکبوت از فولاد محکم تر است. با وجود این، در مقایسه با فولاد بسیار سبک و انعطاف پذیر است. از این رو برخی آن را فولاد زنده نامیده‌اند. این فولاد آن قدر محکم است که می‌توان از آن توری ساخت. و با آن یک بوئینگ ۷۴۷ را متوقف کرد و در عین حال، آن قدر سبک و انعطاف پذیر است که می‌توان از آن لباس تهیه کرد. بنابر این، کاربردهای آن در پزشکی و صنعت زیاد است.

با توجه به تعریف علمی‌

آیا باز می‌‌توان گفت که سست ترین خانه‌ها خانه ی عنکبوت است!!؟؟؟؟

آیا این الله که مدعی این است که خالق جهان است از این موضوع آگاهی‌ نداشته!!؟؟

این نیز یکی‌ دیگر از دلایل زمینی‌ بودن کتاب قرآن که نویسنده‌ای کاملا بدون دانش و خرد داشته.

۱ نظر:

  1. دلبندم/
    سست ترین اینجا چند تا معنی میده:
    یکیش اینه خونه محل آرامشه اما این خونه محل شکاره و پناهی نداره و ....

    پاسخحذف