۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

آیا اثر انگشت معجزه علمی‌ قرآن است؟؟



آیا اثر انگشت معجزه علمی‌ قرآن است؟؟

سوره القيامة 

آيا انسان مىپندارد كه هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهيم كرد (۳)

أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿۳﴾

آرى قادريم كه حتى خطوط نوک انگشتان او را موزون و مرتب كنيم (۴)

بَلَى قَادِرِينَ عَلَى أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَهُ ﴿۴﴾

از دیرباز استفاده از اثر انگشت جهت امضا و شناسایی اموال و دارایی‌ها مرسوم بوده‌است. ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، کوزه گران چینی از اثر انگشت شصت خود جهت مشخص نمودن کوزه‌ها و آثارشان استفاده می‌کردند. کتابها و متون یافته شده در کاوشهای باستانی چین، عمدتا دارای مهری سفالینه منقش به اثر اتگشت پدیدآورنده کتاب بوده‌است.

بر روی سفالینه‌های جا مانده از تمدن بابل، چین و یونان و همچنین دیوار مقبره‌های مصری، اثر انگشت افراد پیدا شده‌است. گرچه برخی از این آثار برای تزیین و یا تصادفی بر جای مانده، اما اثار انگشت سفالینه‌های بابلی چنان عمیق است که در واقع برند پدید آورنده آن است. در هزاره دوم قبل از میلاد بابلی‌ها از اثر انگشت به عنوان امضا استفاده می‌کردند. در چین باستان، مقامات رسمی از سفالینه اثر انگشت برای مهر نمودن اسناد استفاده می‌کردند. با ابداع کاغذ و ابریشم در چین، قراردادهای رسمی با فشردن دست بر روی اسناد مهر می‌گردید.۸۵۰ سال قبل از میلاد یک بازرگان عرب با نام ابو زید حسن شاهد رسمیت یافتن اسناد وامها در چین بوده‌است. تا سال ۷۰۲ قبل از میلاد، ژاپنی‌ها نیز از روش چینی‌ها برای رسمیت بخشیدن به اسناد استفاده می‌کردند.

گرچه احتمالا مردم در دوران باستان نمییدانستند که اثر انگشت می‌تواند افراد را به صورت منحصربفرد شناسایی نماید، اما در زمان حمورابی، کسانی که دستگیر می‌شدند انگشت نگاری می‌شدند. رشید الدین همدانی، طبیب برجسته ایرانی در کتاب جامع التواریخ به رسم چینی‌ها در شناسایی افراد از طریق اثر انگشت اشاره کرده و توضیح داده‌است که " شواهد و تجربیات نشان می‌دهد که هیچ دو نفری اثر انگشت کاملا یکسان ندارند". در این زمان در ایران نیز از اثر انگشت شصت برای مهر نمودن اسناد استفاده می‌کردند.

همان طور که در متن بالا خواندید حتی زمانی‌ که پدر محمد هم به دنیا نیامده بود مردم کشور‌های نام برده شده از اثر انگشت استفاده می‌‌کردند

دوم اینکه اثر انگشت در نوک انگشتان قرار ندارد، اثر انگشت زیر هر انگشت و روی بند هر انگشت وجود دارد، نوک انگشت اطلاعات خاصی را حمل نمیکند و در انگشت نگاری از آن استفاده نمیشود اگر منظور قرآن انگشت نگاری بود باید از بند انگشت سخن میگفت نه از نوک انگشت.

سوم اینکه کجای این آیه گفته شده که اثر انگشت افراد با یکدگر فرق دارد؟؟؟؟

آیا با این کشفیّات باز می‌‌توان گفت که اثر انگشت معجزه علمی‌ قرآن است؟؟؟

یا اینکه محمد همچون دیگر داستانهای قرآن که از تورات کپی‌ کرده این موضوع اثر انگشت را از کشور‌های نام برده شده کپی‌ کرده؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر